Witamina D

Nie każdy wie co daje nam witamina D. Dawniej, kojarzono tę witaminę z profilaktyką krzywicy u niemowląt, jednak dziś wiemy, że jej wpływ na organizm ludzki jest znacznie większy. Współcześnie zauważono, że witamina D stymuluje ochronę przeciwbakteryjną organizmu, zaleca się suplementację witaminą D osobom z cukrzycą, reumatoidalnym zapaleniem stawów, czy narażonym na choroby układu krążenia. Przede wszystkim witamina ta chroni przed nowotworami i osteoporozą.Jak się okazuje, jej niedobór jest w dzisiejszych czasach niezwykle powszechny. Skąd uzyskuje się witaminę D? Głównie przez skórę, ponieważ wytwarza się pod wpływem promieni słonecznych, a także z jedzenia (ryby: łosoś, tuńczyk, makrela, żółtko jaj, ser, margaryna). Jednak, skoro najważniejszym źródłem witaminy D jest słońce, powinniśmy w okresie od maja do października spędzać jak najwięcej czasu na wolnym powietrzu. Jak się okazuje, nawet latem przebywamy w zamkniętych pomieszczeniach, a będąc na dworze przesadza się ze stosowaniem kremów z filtrem. Wcieranie wysokiego filtru w skórę praktycznie odcina możliwość wytworzenia się witaminy D po kontakcie ciała ze słońcem. Jeżeli nie drogą naturalną – przez kontakt ze słońcem i pokarm – to witaminę D można przyjmować także w postaci suplementu. Co więcej, zdaniem lekarzy suplementacja witaminy D powinna być powszechna, szczególnie iu dzieci i młodzieży do 18 roku życia i osób starszych. Należy jednak wziąć pod uwagę to, aby nie kupować kupowanie suplementów na własną rękę i poza aptekami. Badania suplementów diety wykazały, że dawki witaminy D są w nich zbyt małe lub wręcz toksyczne. Warto pamiętać także o tym, że witamina D jest wrażliwa na temperaturę i światło, dlatego musi być w odpowiedni sposób przechowywana. Zaleca się zakup witaminy D na receptę, po konsultacji z lekarzem rodzinnym lub specjalistą, np. endokrynologiem. Endokrynolog zaleci pobranie i badanie krwi w celu ustalenia niedoboru witaminy D w naszym organizmie, po czym przepisze optymalną dawkę na nasze potrzeby.

Comments are closed.

  • Zadbaj o kondycję Twojego mózgu

    Zadbanie o kondycję mózgu pozwala ograniczyć różne schorzenia, które występują przede wszystkim w wieku seniora. Kondycja mózgu to realizowanie wielu działań, które nie są wcale skomplikowane i bez przeszkód mogą być elementem codziennej aktywności.Read More »
  • Stosowanie szamponu wzmacniającego włosy

    W sprzedaży dostępnych jest spora liczba szamponów wzmacniających włosy. Jedne z nich przeznaczone są dla dzieci i osób starszych, a inne dla kobiet i mężczyzn. Szampony wzmacniające włosy przeznaczone dla osób starszych nawet, jeżeli nie są kupowane z myślą o takich osobach, są w stanie intensywnie odżywić włosy i sprawić, że zaczną one znowu rosnąć …Read More »
  • Magne b6 max w kilku słowach

    Z roku na rok ludzie dbają o siebie coraz bardziej. Do codziennego trybu życia wprowadzają aktywność fizyczną, a także zdrową dietę. Tę wspierają suplementami, aby uzyskać jeszcze lepszy efekt. Trudno powiedzieć, dlaczego tak się dzieje, ale jedno jest pewne, nie ma w tym nic złego. Wręcz przeciwnie, dobrze, że każdy przynajmniej stara się o siebie …Read More »
  • Jak wybrać odpowiednią brzytwę do golenia

    Moda na brody sprawia, że coraz większa liczba mężczyzn zaczyna również sięgać po tradycję. Tradycyjnym sposobem na golenie brody jest korzystanie z brzytwy. W krajach zachodnich wraca popularność zawodu golibrody. Z drugiej strony znacznie taniej można korzystać przy goleniu z brzytwy, gdy zdobędzie się samodzielnie umiejętności obsługiwania jej. Przy korzystaniu z brzytew niezbędne jest posiadanie …Read More »
Listopad 2018
P W Ś C P S N
« Cze    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930