Pokochaj ruch.

Żyjemy w czasach, gdzie wszystko robimy w pośpiech. Szybka kawa, szybkie zakupy, szybki obiad, szybki sex. Bierzemy udział w wyścigu szczurów niczym bohaterowie amerykańskich seriali. Choć z tą różnicą, że postaci na ekranie zawsze ćwiczą i dbają o siebie. Jedni chodzą na siłownie, inni na fitness, a kultowym wręcz stał się jogging w Central Parku. Niestety my w tej kwestii nie bierzemy z nich przykładu. Dlaczego?. Bo chęć dbania o zdrowie wymaga samodyscypliny. Często sporych wyrzeczeń, konieczności zmiany codziennego harmonogramu, a przedewszystkim własnych wieloletnich nawyków. Ruch oznacza zdrowie, więc zacznijmy ćwiczyć. Warunek jest jeden: trzeba ten ruch polubić.Wybierzmy więc to co nam odpowiada, nie sugerujmy się tym co jest modne w danej chwili. Kto lubi – niech biega, kto nie lubi – niech pływa. Możemy wybierać z wielu opcji. Mierzmy też siły na zamiary. Zacznijmy od krótszych i mniej intensywnych ćwiczeń. Musimy stopniowo przyzwyczaić nasz organizm do wysiłku. Nikt nie będzie miał ochoty wrócić do wysiłku, gdy będzie miał na drugi dzień rano zakwasy. Na początku obmyślmy plan działania. Może to być np. wytyczenie trasy do biegania lub spacerów. Powinniśmy zadbać też o strój do ćwiczeń. Ma być przedewszystkim praktyczny. Wygodne obuwie sportowe powinno stabilizować kostkę, dopasowywać się do stóp i amortyzować wstrząsy wynikające z nierówności terenu. Ważna jest także grubość ubioru. Zakładajmy takie rzeczy, w których się nie przegrzejemy ani nie zmarzniemy. Powinniśmy mieć także zawsze przy sobie wodę lub sok by uzupełnić płyny. Poranne ćwiczenia najlepiej wykonywać przed śniadaniem. Organizm spala wtedy rezerwy, a nie czerpie energie z spożytego właśnie posiłku. Musimy pamiętać, że ćwiczenia fizyczne prowadzone przy niezdrowym trybie odżywiania na niewiele się zdadzą. Co z tego, że rano będziemy ćwiczyć jak wieczorem będziemy się objadać. Starajmy się wprowadzić do swojej diety więcej warzyw, owoców i ryb. Pomogą nam one uzupełnić mikro i makro elementy stracone po wysiłku. Na koniec przypomnę, że podczas ruchu wydzielamy endorfinę, dlatego ćwiczmy, a uśmiech nie zejdzie nam z twarzy.

Comments are closed.

  • Objawy braku magnezu i potasu w organizmie

    Lekarze podkreślają, że magnez w organizmie  spełnia bardzo ważne funkcje. Odpowiada on za funkcjonowanie całego układu nerwowego i mięśniowego. Poza tym wpływa na poprawę koncentracji i pamięci. Dlatego brak magnezu w organizmie objawy to tematyka szeroko omawiana przez wielu lekarzy i olbrzymie pole do edukowania pacjentów.Read More »
  • Poważny problem zdrowotny

    Coraz więcej osób ma obecnie kłopoty zdrowotne. Warto zaradzić im możliwie jak najszybciej, ponieważ pozwoli to na uniknięcie wielu znacznie poważniejszych konsekwencji spowodowanych nimi. Oszczędzisz sobie również bólu oraz konieczności udawania się na bardzo skomplikowane zabiegi. Jak najbardziej zatem warto postawić na natychmiastowe działanie, gdy tylko pojawi się jakiś ból. Jedną z tego typu chorób …Read More »
  • Nietolerancja laktozy

    Powodem nietolerancji laktozy jest niewytwarzanie enzymu – laktazy, który jest odpowiedzialny za rozkład tego cukru. W rezultacie laktoza w niezmienionym stanie zostaje wydalona z organizmu, jednak jelita źle reagują na nierozłożony cukier i przez to mogą pojawić się różne dolegliwości, na przykład biegunka. Dosyć łatwo jest określić, czy to laktoza jest przyczyną dolegliwości jelitowych. Lekarz …Read More »
  • Zatrucie pokarmowe

    Zapalenie żołądkowo-jelitowe to jedna nazwa różnego typu chorób powodowanych najczęściej przez skażony posiłek. Przyczyny zatrucia mogą być różne. Mogą to być bakterie, pierwotniaki lub toksyny, jeśli przyczyną zatrucia są na przykład grzyby. Możliwe jest także zatrucie alkoholem lub środkami chemicznymi lub farmakologicznymi. Bardzo często powodem dolegliwości żołądkowo-jelitowych są bakterie salmonelli lub gronkowca. Za najbardziej niebezpieczne …Read More »
Wrzesień 2018
P W Ś C P S N
« Cze    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930