Pokochaj ruch.

Żyjemy w czasach, gdzie wszystko robimy w pośpiech. Szybka kawa, szybkie zakupy, szybki obiad, szybki sex. Bierzemy udział w wyścigu szczurów niczym bohaterowie amerykańskich seriali. Choć z tą różnicą, że postaci na ekranie zawsze ćwiczą i dbają o siebie. Jedni chodzą na siłownie, inni na fitness, a kultowym wręcz stał się jogging w Central Parku. Niestety my w tej kwestii nie bierzemy z nich przykładu. Dlaczego?. Bo chęć dbania o zdrowie wymaga samodyscypliny. Często sporych wyrzeczeń, konieczności zmiany codziennego harmonogramu, a przedewszystkim własnych wieloletnich nawyków. Ruch oznacza zdrowie, więc zacznijmy ćwiczyć. Warunek jest jeden: trzeba ten ruch polubić.Wybierzmy więc to co nam odpowiada, nie sugerujmy się tym co jest modne w danej chwili. Kto lubi – niech biega, kto nie lubi – niech pływa. Możemy wybierać z wielu opcji. Mierzmy też siły na zamiary. Zacznijmy od krótszych i mniej intensywnych ćwiczeń. Musimy stopniowo przyzwyczaić nasz organizm do wysiłku. Nikt nie będzie miał ochoty wrócić do wysiłku, gdy będzie miał na drugi dzień rano zakwasy. Na początku obmyślmy plan działania. Może to być np. wytyczenie trasy do biegania lub spacerów. Powinniśmy zadbać też o strój do ćwiczeń. Ma być przedewszystkim praktyczny. Wygodne obuwie sportowe powinno stabilizować kostkę, dopasowywać się do stóp i amortyzować wstrząsy wynikające z nierówności terenu. Ważna jest także grubość ubioru. Zakładajmy takie rzeczy, w których się nie przegrzejemy ani nie zmarzniemy. Powinniśmy mieć także zawsze przy sobie wodę lub sok by uzupełnić płyny. Poranne ćwiczenia najlepiej wykonywać przed śniadaniem. Organizm spala wtedy rezerwy, a nie czerpie energie z spożytego właśnie posiłku. Musimy pamiętać, że ćwiczenia fizyczne prowadzone przy niezdrowym trybie odżywiania na niewiele się zdadzą. Co z tego, że rano będziemy ćwiczyć jak wieczorem będziemy się objadać. Starajmy się wprowadzić do swojej diety więcej warzyw, owoców i ryb. Pomogą nam one uzupełnić mikro i makro elementy stracone po wysiłku. Na koniec przypomnę, że podczas ruchu wydzielamy endorfinę, dlatego ćwiczmy, a uśmiech nie zejdzie nam z twarzy.

Comments are closed.

  • NADCHODZI JESIEŃ…JAK DBAĆ O ZDROWIE DOMOWYMI SPOSOBAMI?

    Zdrowie i odporność to podstawa prawidłowego funkcjonowania, a ich utrzymanie podczas nadchodzących chłodów będzie coraz trudniejsze. A więc ja podtrzymać odporność całkiem domowymi sposobami, odstawiając na poważniejsze problemy zdrowotne chemiczne lei na przeziębienie i grypę? Utrzymywanie prawidłowej gospodarki wodnej organizmu: Staraj się jak najczęściej uzupełniać wodę w organizmie. Jej stała obecność prawidłowo reguluje czynności organizmu …Read More »
  • Przyczyny alergicznego nieżytu nosa

    Wbrew pozorom alergiczny nieżyt nosa jest bardzo przykrą dolegliwością połączoną z przebiegiem alergii przez kogoś posiadanej. Dzieje się tak dlatego, że alergiczny nieżyt nosa może spowodować zupełne zablokowanie zatok nosowych przez co alergik nie będzie mógł swobodnie oddychać.Read More »
  • Witamina D

    Nie każdy wie co daje nam witamina D. Dawniej, kojarzono tę witaminę z profilaktyką krzywicy u niemowląt, jednak dziś wiemy, że jej wpływ na organizm ludzki jest znacznie większy. Współcześnie zauważono, że witamina D stymuluje ochronę przeciwbakteryjną organizmu, zaleca się suplementację witaminą D osobom z cukrzycą, reumatoidalnym zapaleniem stawów, czy narażonym na choroby układu krążenia. …Read More »
  • Zadbaj o kondycję Twojego mózgu

    Zadbanie o kondycję mózgu pozwala ograniczyć różne schorzenia, które występują przede wszystkim w wieku seniora. Kondycja mózgu to realizowanie wielu działań, które nie są wcale skomplikowane i bez przeszkód mogą być elementem codziennej aktywności.Read More »
Grudzień 2018
P W Ś C P S N
« Cze    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31